“Катаклизъм”.
Ето как Бари Дилър, собственик на Expedia Group описа настоящото състояние на света в интервю за CNBC. Дилър седи в уникална позиция на фона на кризата COVID-19, като ръководи една от най-големите световни туристически компании, като председател на Expedia, като същевременно и контролира интернет и медийния гигант IAC.
Ето и основните точки от интервюто на Дилър, който наскоро пое и ежедневните операции в Expedia. Дилър придоби Expedia Group точно около събитията в САЩ на 11 септември 2001 година. Той вярваше, че туристическата индустрия ще се върне към нормалното си относително бързо, което го направи. Той смята, че пандемията COVID-19 е различен „звяр“. “Това, което казах тогава, беше, че ако има живот, ще има пътувания”, каза Дилър. “Все още вярвам в това, но ситуацията е различна и невиждана в историята, дори и за стар човек като мен. Не очаквам пътуванията и туризма да започнат възстановяване преди есента на 2020 година.“
Базираната в Сиатъл компания видя цената на акциите си да пада над 50% миналия месец, на фона на огнищата и ограниченията за пътуване по целия свят. RBC заяви миналия месец, че Expedia е едно от “най-рисковите имена по отношение на експозицията на COVID-19.”
Като се има предвид намалената активност, Дилер каза, че служителите,които са оставени на работа отделят „наистина качествено времето си“, като работят по проекти, които не са успели да разрешат, преди началото на пандемията. През февруари Expedia освободи 12% от работната си сила преди избухването на новия коронавирус.
Относно рекламата Дилър каза, че Expedia ще намали рекламния си бюджет с 80% или повече. „Тази година няма да изразходваме 1 милиард долара за реклама. Пандемията е ограничила разходите за реклами в различни индустрии, като е засегнала компании, включително Google и Facebook.”, каза той.
„Спасяването на авиокомпаниите е повече от необходимо в момента. Щетите, които се нанасят всеки ден, са огромни. Всички трябва да бъдат спасени от тази ужасна болест и едва тогава компаниите да се притесняват за плащането на сметки“, каза той.
На въпроса дали Expedia Group търсят инвестиции през следващите няколко месеца, въпреки икономическата криза, Дилър отговори: “О, Боже, да! Разбира се, че има възможност. Просто инвеститорите трябват да гледат на нас като на дългосрочен партньор „
Източник: CNBC