Днес в рубриката 21Hotels решихме да обърнем внимание не на отделен хотел, а на цяла хотелска верига, която заслужава особено внимание по отношение на иновации, технологии и устойчив туризъм. От заглавието вече сте разбрали, че днес ще говорим за френската верига Accor Hotels.
Компанията започва живота си през 1967 г., когато Пол Дъбруле и Жерард Пелисон откриват първия Novotel в Лил, Северна Франция. След по-малко от десетилетие те пускат нова марка с откриването на хотел Ibis в Бордо. Оттогава компанията проби на американския пазар и дори инвестираха в бизнес с казина.
Днес Accor, която е най-голямата хотелска верига в Европа, взима редица технологични и иновативни решения, за да гарантира нейния продължителен успех и бъдещ растеж.
Мобилни технологии и приложение
Един от проблемите, с които Accor Hotels се опита да се справи, когато се зае да създаде своето ново мобилно приложение, беше, че досега опита на гостите с дигиталната мрежа беше ограничено само по време на престоя. За да разширят опита и ангажираността, Accor създадоха услуга, при която гостите също са ангажирани преди и след престоя им.

С новото приложение на Accor Hotels клиентите вече могат да получат информация и снимки за всички хотелски опции и услуги, във всички места за настаняване под бранда Accor. Гостите могат да видят в реално време и всички намаления и промоции за всички Accor хотели по света, като се предлага и безплатен пътеводител на мястото, което клиентите са избрали за своята почивка.

Особено интелигентна функция, наречена MoodMatch, позволява на клиентите да създадат профил на своите идеални изживявания и алгоритмите на приложението след това ще ги съчетаят с идеалното място за тях. Клиентите могат да зададат предпочитания по три критерия – атмосфера, естетика и разположение, след което да добавят допълнителни филтри като романтика, семейство и др. Използвайки същия софтуер, като от сайтове за запознанства, MoodMatch цели да намери на потребителите идеалното място за почивка. След като пътуващите тръгнат, те могат да използват приложението, за да резервират всичко – от влакове и самолети до таксита и рум сървис.
Ще завършим частта с мобилните технологии на Accor и с опциятa Virtual Valet, която позволява на гостите да се запишат за екскурзия, без да се налага да ходят до рецепция. Също така услугата предлага виртуален консиерж, чат бот и плащане през приложението.
Smart Rooms
Друг начин, по който Accor използва цифровата технология, за да подобри хотелското изживяване за своите гости, е с концепцията си за умни стаи (Smart Rooms). Създадени в сътрудничество с дизайнера Дидие Версавел, умните стаи на Accor Hotels имат редица иновативни и луксозни функции. Таблет позволява на гостите да регулират светлината в стаята и музиката, да отварят и затварят завесите и да контролират аудио-визуалните функции. LED осветление е монтирано по краката на леглото и другите мебели в стаята, за да помогне на гостите да се движат по тъмно, без да се налага да включват лампите и да смущават другите в стаята.
Висока технология под формата на лента за глава усеща мозъчната енергия и може да помогне на гостите да се отпуснат или да се концентрират. Някои от “умните” стаи на Accor включват и персонализирани ароматни устройства, предназначени да гарантират, че гостите се събуждат с любимите си аромати, като кафе, чай или морски въздух.

Устойчив туризъм
По-рано тази година Accor обявиха, че започват инициатива “Zero use plastic” по премахването на всички пластмасови изделия за еднократна употреба до 2020 година. Целта на компанията и на отдела, който отговаря за устойчивото развитие на хотелите е да маркират всички пластмасови изделия, които има в стаите, ресторантите, баровете и да намерят тяхна алтернатива. До началото на кампанията, Accor Hotels са използвали над 200 милиона артикула за еднократна употреба годишно.
За финал може да кажем, че френската хотелска верига Accor е сред компаниите, които вдъхновява туристическа индустрия и движи сектора напред с бързи темпове. Ежегодно Accor инвестират големи суми в развитието на технологиите, иновациите и устойчивия туризъм.