fbpx

В памет на Арне Сьоренсън: Завещанието на един от най-великите лидери в историята на хотелиерската индустрия

Кариерата на Арне Сьоренсън като главен изпълнителен директор на Marriott International бе белязана от сделки, предназначени да превърнат компанията в световен лидер в хотелиерството. От назначаването му за президент и главен изпълнителен директор през 2012 г., отпечатъкът на компанията се е увеличил повече от два пъти, нараствайки от приблизително 640 000 стаи в 13 хотелски марки в началото на 2012 г. до над 1,4 милиона стаи в 29 хотелски марки днес.

През седмицата, в която Сьоренсън започна като главен изпълнителен директор, пазарната капитализация на фирмата беше 12,39 млрд. долара, като нарасна до 19,11 млрд. долара през седмицата на 2015 г., когато той обяви, че Marriott възнамерява да придобие Starwood Hotels & Resorts Worldwide. През януари 2018 г. пазарната капитализация на Marriott се увеличи до 53,95 млрд. долара и днес възлиза на 48,3 млрд. долара. Сьоренсън почина на 15 февруари 2021 година. Тази хронология очертава ключовите сделки, събития и повратни моменти, които доведоха компанията от 3700 хотела в началото на 2012 г. до над 7600 днес в 130 страни и територии.

anyconv.com arne В памет на Арне Сьоренсън: Завещанието на един от най-великите лидери в историята на хотелиерската индустрия
Арне Сьоренсън се превърна в един от великите лидери в историята на хотелиерския бизнес

Сьоренсън стана първият главен изпълнителен директор, който не е част от семейство Мариот, когато пое компанията от Бил Мариот – младши, през март 2012 г. След съобщението за назначаването му, Бил Мариот коментира: „След като лично привлякох Арне в Marriott през 1996 г., знам, че успехът му е свързан не само с изключителния му талант, но и поради ангажимента му да работи в екип и стремежа му към резултати. Като негов ментор и приятел не бих могъл да бъда по-доволен от това назначаване“

Бившите роли на Сьоренсън в компанията включват главен финансов директор, старши вицепрезидент по бизнес развитието и през 2009 г. президент и главен оперативен директор. Той беше избран и в Съвета на директорите на Marriott през 2011 г.

Първото голямо решение на Сьоренсън беше агресивно, тъй като Marriott обяви през юни 2012 г., че ще отвори още 105 000 стаи до края на 2014 г., заедно с инвестиции от Marriott от над 2 милиарда долара. Този глобален план за разширяване също така включваше по един нов хотел всеки месец в Китай за следващите три години или общо 100 хотела в 40 китайски локации.

През януари 2015 г., Marriott купи базираната в Торонто хотелска компания Delta Hotels & Resorts за 168 милиона канадски долара (132,1 милиона долара) от Delta Hotels Limited Partnership, дъщерно дружество на Британската Колумбийска корпорация за управление на инвестициите. Покупката на марката, управлението и франчайз бизнеса на канадската фирма обхваща 38 хотела и над 10 000 стаи.

download 1 В памет на Арне Сьоренсън: Завещанието на един от най-великите лидери в историята на хотелиерската индустрия

В сделка, която Сьоренсън нарече „трансформиращо събитие за Marriott“, през ноември той обяви, че Marriott ще придобие Starwood Hotels & Resorts Worldwide. Сделката на стойност 12,2 млрд. долара включваше 11,9 млрд. долара от акциите на Marriott и 340 млн. долара в брой. Сделката доведе до над 30 нови бранда и приблизително 1,1 милиона стаи в над 5500 хотела и прогнозна пазарна капитализация от 30,9 милиарда долара. Определено една от най-големите сделки в историята на хотелиерския бизнес.

Почти една година след обявяването на сделката, ръководителите на Marriott приключиха придобиването на Starwood Hotels & Resorts Worldwide през септември 2016 година. Пътят към финализиране на сделката не премина и без няколко неравности по пътя – базираната в Пекин Anbang Insurance Group направи няколко опита да надвиши цената на Marriott за Starwood. Програмата за лоялност на Starwood, която е много уважавана в цялата индустрия, е основна награда в сделката, каза Сьоренсън след официалното придобиване на бранда.

В началото на 2018 г. ръководителите на Marriott обявиха, че 2017 г. е най-успешната година на компанията по отношение на международната експанзия. През 2017 г. компанията подписа над 750 договора за нови хотели, представляващи близо 125 000 стаи под дългосрочно управление и франчайз споразумения.

През юни 2018 г. Сьоренсън очерта плановете на компанията да ревитализира марката Sheraton, която тя придоби като част от сделката Starwood Hotels & Resorts Worldwide и по това време беше третата по големина марка на Marriott с най-голям брой стаи извън Северна Америка.

На 15 февруари 2021 година Арне Сьоренсън, лидер, който ще остави изключително трайна следа в хотелиерската индустрия и като цяло в бизнес света, почина, след боледуване от рак на панкреса.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.