fbpx

Размисли на един хотелиер: Да пуснем ли продажбите за 2020 и кои партньори да стимулираме?

Да отваряме ли продажбите в хотелите за сезон 2022? Вече някои западни партньори „натискат“ това да се случи. Говорим за партньори, продаващи традиционно от много по-рано – немски, английски, скандинавски, Бенелюкс и т.н. Това са партньори които традиционно, плащат много бавно и доста след заминаването на туриста.

Задавам си следния въпрос: Пуснахме продажбите през 2020 година, за могат туроператорите да продават за 2021. Прехвърлихме и много резервации, въпреки че не се знае дали изобщо те са реални. В момента съм в неведение дали ще получим аванс, който повечето туроператори намалиха като процент в договорите. Дано се случи, защото вече някои започнаха да отказват, позовавайки се на форсмажорни обстоятелства.

Такова нещо като форсмажор в момента няма, при положение, че като се сключваха договорите знаехме за пандемията и нейните последствия. Ще видим кога ще се плати за туристите, ако живот и здраве ги настаним и изпратим. В общи линии благодарение на опита ми през годините осъзнах, че договорите май са само за да се спазват от страна на хотелиерите. В такъв случай как да отворим продажбите за сезон 2022? Не очаквам да получим аванс през 2022 или може би ще е риск печели – риск губи.

Ще получим количество резервации, но няма да знаем, ще дойдат ли тези туристи или не. Никой не гарантира нищо. Другият парадокс и голям голям за хотелиерите е, с какви пари да се настанят, изхранят и изпратят тези, които дойдат. Голям брой въпроси и недостатъчен отговори.

Колкото по-бързо по-голямата чат от западните туроператори разберат, че и те трябва да се променят, толкова по-добре за тях. Защото хотелите един по един ще започнат да преценяват рисковете. Не може в такава криза, в която всеки се бори да има ликвидност, да се бавят плащанията към хотелите. След като темата бива повдигана, някои дори се изненадват – „Кое е бавното на 30 дни след инвойсиране да се получи плащането…“ и традиционното „Така е в цял свят, наредено е отгоре“. Да, дори и 7 дни е дълъг период. Нито един турист не си плаща след като се прибере от почивката.

В крайна сметка стоя и разсъждавам. Кой партньор да стимулирам да продава. На кого да пусна специална оферта, на кого да направя по-гъвкави условия. Кой ще ми е по-важен, но с преценен риск партньор. На тези, които плащат „бързо“ до 30 дни след след заминаването на госта, или на тези, които ми плащат преди настаняването му? 

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.