В първият епизод през новата 2022 година на една от най – популярните рубрики на 21Hoteliers – „Хотелиери без граници“ ще представим изключително вдъхновяващата Жулиета Мечкарска- Assistant Director of Restaurants в престижния хотел The Cosmopolitan в Las Vegas, САЩ, който разполага с над 3000 стаи, което го прави един от най-големите в света. В момента Жулиета управлява екип от 850 човека, между които 40 мениджъри, но не се примирява с това, което е постигнала и продължава да се стреми към развитие в хотелиерския бизнес. Приятно четене!
Здравей, Жулиета. Разкажи ни повече за себе си и професионалния ти път- откъде започна кариерата ти, къде се намираш в момента?
Здравей, Владислав! Благодаря много за вниманието към моята история. В интерес на истината, никога не съм мислила, че ще работя в хотел. Може да се каже, че професията сама ме избра. Моята първа любов е царицата на спортовете – леката атлетика. През 2005 заминах за Щатите (Сейнт Луис, щата Мисури) със спортна стипендия. Докато разходите по обучението ми бяха покрити, аз трябваше да се издържам финансово и започнах работа като сервитьорка. И така четири години – учех, тренирах и работих. Имало е дни, в които съм спала само по 3-4 часа, но си е заслужавало. Последната ми година като състезател спечелих колежанското първенство, след това получих предложение да изкарам магистратура докато работя като треньор в същия университет. Бакалавърската ми степен завърших с Маркетинг, а магистратурата – международен бизнес. Успоредно с треньорството, започнах работа в една рекламна агенция и винаги мислех, че това е призванието ми.
Както се случва често обаче – съдбата си прави други планове. Леля ми, с която сме невероятно близки, живее в Лас Вегас и след като завърших, стегнах куфарите за там. Също тя ме убеди да кандидатствам за работа в един хотел, “само така, докато си намеря позиция в сферата на маркетинга”. И така на шега, без никакъв опит, започнах като Assistant Manager в едно от най-елитните казина за местни -M Resort. Голяма част от успеха в кариерата си дължа именно на първите ми главни мениджъри. Те не само ми дадоха шанс, но и невероятен пример за това как да бъдеш не просто шеф, но и лидер. Винаги сравнявам този период в кариерата си с първите 7 години от живота на човек, където се изграждат важни черти от характера, стила на работа, вниманието към детайлите.

Следващата ми позиция беше в емблематичния за Лас Вегас Caesars Palace, където бях мениджър на бар. Ироничното е, че преди да започна там не знаех нищо за алкохол и коктейли. И отново някой явно е видял нещо в мен за да ми даде този шанс. Аз не губих време и попивах като гъба всичко, което можех да науча без да осъзнавам, че точно това знание ще се окаже много важно за кариерата ми по-късно.
След година прекарана там, получих предложение от Mandarin Oriental. Това бе един от само 6 хотела в целия свят, който има статута на 5 звезди в Forbes Travel Guide във всичките три категории – хотел, ресторант и спа. Mandarin Oriental e синоним на лукс и изисканост и стандартите на обслужване са невероятно високи. В Лас Вегас смених няколко отдела и бях Assistant Manager на басейна, бара, ресторанта на хотела и рум сервиз. През 2014 загубих най-скъпия си човек – моята майка. Нуждата от промяна ме отведе в столицата на Щатите, където приех позиция на Главен Мениджър на бар в Mandarin Oriental, Washington DC. През престоя си там отговарях също и за ресторанта на хотела.
Винаги съм гледала на всяка позиция не просто като поредната работа, но и стратегически като парче от пъзел което допълва резюмето ми. В този момент знаех, че нещо което е много ценено и все още ми липсваше е отварянето на хотел. Когато получих предложение от Trump International Hotel, знаех че тази позиция ще бъде различна от всичко останало пред, което съм се изправяла. И така, без да очаквам какво ще се случи в бъдещето, се озовах в епицентъра на един от най-противоречивите моменти в новата история. Бях там в нощта на изборите, на протестите, на встъпването в длъжност. Хотела сам по себе си е невероятно предизвикателство – историческа сграда, построена през 1982 за да бъде пощенски офис и след 120 години превърната в хотел.

През 2017 реших да се “завърна вкъщи” и това ме отведе обратно в Лас Вегас. Станах Главен Мениджър в The Cosmopolitan като отговарях за всички 11 бара и Casino Service (напитките които се раздават докато гостите залагат на масите или машинките). След година получих повишение и сега работя с ресторантите в хотела.
Разкажи ни за хотела, в който работиш в момента- концепция, аудитория, локация.
The Cosmopolitan е луксозен хотел в сърцето на Лас Вегас. Славим се с това, че поемаме рискове като предизвикваме общоприетите норми – с други думи, ние поставяме новите тенденции и налагаме кое е “модерно”. Хотела има две кули с над 3000 стаи, казино, барове и ресторанти, бутици за пазаруване, 3 басейна с ледена пързалка и лятно кино, собствено шоу, концертна зала и над 14,000 кв.м. зали за срещи и изложения. Ресторантите са наложени имена в световен мащаб и работим с няколко celebrity chefs. Декора на хотела е изключително модерен и дори определен като малко странен и понякога луд. Клиентите ни са също такива – актуални, изискани, лидери в своите сфери. Логото на хотела е “Тhe right amount of Wrong” (Правилното количество грешно) и това е много точно определение.
Преминала си през доста хотели на световно ниво. Какво те държи мотивирана и кои са основните качества, които трябва да притежава човек, за да успее в индустрията на хотелиерския бизнес?
Още от много малка, спорта ме научи да искам да съм първа. Така е и с работата ми – винаги поставям високи цели и се стремя към тях, не се примирявам с посредствеността. Но спорта ме научи и на нещо друго, много по-важно – постоянство и търпение. Зад всеки успех стои адски много работа, която повечето хора или не виждат или на са готови да свършат. Имало е моменти, когато съм работила 16–17 часа на ден, 6 дни в седмицата. Най-важните качества са лоялността, способността да се адаптираш във всяка ситуация, умението да се учиш от грешките си. Изключително необходима е комуникацията защото хората не могат да четът мислите ти – трябва да имаш конкретни цели и очаквания, които да са чисто начертани пред екипа ти.

В момента си на позиция Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas. Разкажи ни повече за тази позиция, в какво се изразяват отговорностите и задачите ти?
Под мое ръководство са 17 обекта които включват fine dining, casual dining, quick service, рум сервиз и два басейна. Екипът ми е близо 850 човека, 40 от които са на мениджърски позиции. Отговарям за цялостното представяне на обектите, голяма част от деня ми преминава в срещи, но не се страхувам да запретна ръкавите, когато се налага. Най-големия ми фокус са хората. Близо 2 часа всеки ден прекарвам “on the floor” – спирам във всеки ресторант, говоря със служителите, опознавам ги и искам те да се чувстват комфортно, когато идват при мен с проблеми, предложения или въпроси. С мениджърите се опитвам да съм по-строга, но и справедлива. Вярвам в концепта “предай нататък”. Аз самата съм имала невероятни ментори и само се надявам да бъда такава за някой друг.
Запозната ли си развитието на хотелския бизнес в България? Би ли се върнала, за да поемеш управлението на хотел у нас?
Опитвам се да следя случващото се в България, но се чувствам виновна, че не е в дълбочината, която ми се иска. Радвам се, че много международни вериги отварят хотели в страната ни. За мен лично, чарът е в малките семейни хотели и тези извън веригите. Съпругът ми, който е американец, твърдо иска да се преместим в България някой ден. С удоволствие бих поела управлението на хотел в родината.
Сподели финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.
Успехът идва след неимуверни усилия и трябва да сте готови да положите много труд. Колкото и да звучи като клише – бъдете себе си. Съвкупността от вашите уникални лични качества е най-голямото ви предимство.