fbpx

Хотелиери без граници: Жулиета Мечкарска, Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas, САЩ

В първият епизод през новата 2022 година на една от най – популярните рубрики на 21Hoteliers – „Хотелиери без граници“ ще представим изключително вдъхновяващата Жулиета Мечкарска- Assistant Director of Restaurants в престижния хотел The Cosmopolitan в Las Vegas, САЩ, който разполага с над 3000 стаи, което го прави един от най-големите в света. В момента Жулиета управлява екип от 850 човека, между които 40 мениджъри, но не се примирява с това, което е постигнала и продължава да се стреми към развитие в хотелиерския бизнес. Приятно четене!

Здравей, Жулиета. Разкажи ни повече за себе си и професионалния ти път- откъде започна кариерата ти, къде се намираш в момента?

Здравей, Владислав! Благодаря много за вниманието към моята история. В интерес на истината, никога не съм мислила, че ще работя в хотел. Може да се каже, че професията сама ме избра. Моята първа любов е царицата на спортовете – леката атлетика. През 2005 заминах за Щатите (Сейнт Луис, щата Мисури) със спортна стипендия. Докато разходите по обучението ми бяха покрити, аз трябваше да се издържам финансово и започнах работа като сервитьорка. И така четири години – учех, тренирах и работих. Имало е дни, в които съм спала само по 3-4 часа, но си е заслужавало. Последната ми година като състезател спечелих колежанското първенство, след това получих предложение да изкарам магистратура докато работя като треньор в същия университет. Бакалавърската ми степен завърших с Маркетинг, а магистратурата  – международен бизнес. Успоредно с треньорството, започнах работа в една рекламна агенция и винаги мислех, че това е призванието ми. 

Както се случва често обаче – съдбата си прави други планове. Леля ми, с която сме невероятно близки, живее в Лас Вегас и след като завърших, стегнах куфарите за там. Също тя ме убеди да кандидатствам за работа в един хотел, “само така, докато си намеря позиция в сферата на маркетинга”. И така на шега, без никакъв опит, започнах като Assistant Manager в едно от най-елитните казина за местни -M Resort. Голяма част от успеха в кариерата си дължа именно на първите ми главни мениджъри. Те не само ми дадоха шанс, но и невероятен пример за това как да бъдеш не просто шеф, но и лидер. Винаги сравнявам този период в кариерата си с първите 7 години от живота на човек, където се изграждат важни черти от характера, стила на работа, вниманието към детайлите. 

image2 Хотелиери без граници: Жулиета Мечкарска, Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas, САЩ

Следващата ми позиция беше в емблематичния за Лас Вегас Caesars Palace, където бях мениджър на бар. Ироничното е, че преди да започна там не знаех нищо за алкохол и коктейли. И отново някой явно е видял нещо в мен за да ми даде този шанс. Аз не губих време и попивах като гъба всичко, което можех да науча без да осъзнавам, че точно това знание ще се окаже много важно за кариерата ми по-късно. 

След година прекарана там, получих предложение от Mandarin Oriental. Това бе един от само 6 хотела в целия свят, който има статута на 5 звезди в Forbes Travel Guide във всичките три категории – хотел, ресторант и спа. Mandarin Oriental e синоним на лукс и изисканост и стандартите на обслужване са невероятно високи. В Лас Вегас смених няколко отдела и бях Assistant Manager на басейна, бара, ресторанта на хотела и рум сервиз.  През 2014 загубих най-скъпия си човек – моята майка. Нуждата от промяна ме отведе в столицата на Щатите, където приех позиция на Главен Мениджър на бар в Mandarin Oriental, Washington DC. През престоя си там отговарях също и за ресторанта на хотела. 

Винаги съм гледала на всяка позиция не просто като поредната работа, но и стратегически като парче от пъзел което допълва резюмето ми. В този момент знаех, че нещо което е много ценено и все още ми липсваше е отварянето на хотел. Когато получих предложение от Trump International Hotel, знаех че тази позиция ще бъде различна от всичко останало пред, което съм се изправяла. И така, без да очаквам какво ще се случи в бъдещето, се озовах в епицентъра на един от най-противоречивите моменти в новата история. Бях там в нощта на изборите, на протестите, на встъпването в длъжност. Хотела сам по себе си е невероятно предизвикателство – историческа сграда, построена през 1982 за да бъде пощенски офис и след 120 години превърната в хотел. 

image3 1 Хотелиери без граници: Жулиета Мечкарска, Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas, САЩ

През 2017 реших да се “завърна вкъщи” и това ме отведе обратно в Лас Вегас. Станах Главен Мениджър в The Cosmopolitan като отговарях за всички 11 бара и Casino Service (напитките които се раздават докато гостите залагат на масите или машинките). След година получих повишение и сега работя с ресторантите в хотела.

Разкажи ни за хотела, в който работиш в момента- концепция, аудитория, локация.

The Cosmopolitan е луксозен хотел в сърцето на Лас Вегас. Славим се с това, че поемаме рискове като предизвикваме общоприетите норми – с други думи, ние поставяме новите тенденции и налагаме кое е “модерно”. Хотела има две кули с над 3000 стаи, казино, барове и ресторанти, бутици за пазаруване, 3 басейна с ледена пързалка и лятно кино, собствено шоу, концертна зала и над 14,000 кв.м. зали за срещи и изложения. Ресторантите са наложени имена в световен мащаб и работим с няколко celebrity chefs. Декора на хотела е изключително модерен и дори определен като малко странен и понякога луд. Клиентите ни са също такива – актуални, изискани, лидери в своите сфери. Логото на хотела е “Тhe right amount of Wrong” (Правилното количество грешно) и това е много точно определение. 

Преминала си през доста хотели на световно ниво. Какво те държи мотивирана и кои са основните качества, които трябва да притежава човек, за да успее в индустрията на хотелиерския бизнес?

Още от много малка, спорта ме научи да искам да съм първа. Така е и с работата ми – винаги поставям високи цели и се стремя към тях, не се примирявам с посредствеността. Но спорта ме научи и на нещо друго, много по-важно – постоянство и търпение. Зад всеки успех стои адски много работа, която повечето хора или не виждат или на са готови да свършат. Имало е моменти, когато съм работила 16–17 часа на ден, 6 дни в седмицата. Най-важните качества са лоялността, способността да се адаптираш във всяка ситуация, умението да се учиш от грешките си. Изключително необходима е комуникацията защото хората не могат да четът мислите ти – трябва да имаш конкретни цели и очаквания, които да са чисто начертани пред екипа ти. 

image1 Хотелиери без граници: Жулиета Мечкарска, Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas, САЩ

В момента си на позиция Assistant Director of Restaurants в The Cosmopolitan of Las Vegas. Разкажи ни повече за тази позиция, в какво се изразяват отговорностите и задачите ти? 

Под мое ръководство са 17 обекта които включват fine dining, casual dining, quick service, рум сервиз и два басейна. Екипът ми е близо 850 човека, 40 от които са на мениджърски позиции. Отговарям за цялостното представяне на обектите, голяма част от деня ми преминава в срещи, но не се страхувам да запретна ръкавите, когато се налага. Най-големия ми фокус са хората. Близо 2 часа всеки ден прекарвам “on the floor” – спирам във всеки ресторант, говоря със служителите, опознавам ги и искам те да се чувстват комфортно, когато идват при мен с проблеми, предложения или въпроси. С мениджърите се опитвам да съм по-строга, но и справедлива. Вярвам в концепта “предай нататък”. Аз самата съм имала невероятни ментори и само се надявам да бъда такава за някой друг. 

Запозната ли си развитието на хотелския бизнес в България? Би ли се върнала, за да поемеш управлението на хотел у нас?

Опитвам се да следя случващото се в България, но се чувствам виновна, че не е в дълбочината, която ми се иска. Радвам се, че много международни вериги отварят хотели в страната ни. За мен лично, чарът е в малките семейни хотели и тези извън веригите. Съпругът ми, който е американец, твърдо иска да се преместим в България някой ден. С удоволствие бих поела управлението на хотел в родината.  

Сподели финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

Успехът идва след неимуверни усилия и трябва да сте готови да положите много труд. Колкото и да звучи като клише – бъдете себе си. Съвкупността от вашите уникални лични качества е най-голямото ви предимство.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.