fbpx

Хотелиери без граници: Представяме ви Станислав Кондов от Radisson Collection Hotel, Москва

В епизод номер 3 от проекта ни „Хотелиери без граници“ ще ви представим Станислав Кондов- истински пример за амбиция, целеустременост и успех, постигнат с много труд. Поредният успял българин в хотелиерския бизнес, този път General Manager в един от най-престижните хотели в Москва- Radisson Collection Hotel. Срещата със Станислав носи много вдъхновение и един много важен урок за всички настоящи и бъдещи професионалисти- всички стъпки в живота и кариерата трябва да бъдат подчинени на здравия разум. Приятно четене!

-Здравейте, Станислав! Разкажете ни малко повече за себе си- откъде започна професионалния ви път, как стигнахте до топ мениджмънта в хотелиерския бизнес?

-Роден съм в Хасково и преди 24 години след като завърших университет и преминах през армията, реших да емигрирам и да видя повече от света, да науча английски и да тествам какво мога да направя сам. Южна Африка ми даде туристическа виза през 1997 г. и бях на път към нов континент, нова държава, нови хора, култура и религия. Като имигрант в Йоханесбург работих на различни места, които не бяха никак приятни, докато станах мениджър в италианско кафене, след това мениджър на популярен италиански ресторант ( капацитет 300 души), след което започнах да използвам квалификацията си за финансов счетоводител и станах главен счетоводител във финансова консултантска компания. Продължих като финансов контролер в Deutsche bank, Южноафриканските пивоварни и накрая започнах като заместник-финансов директор в хотел Hilton. След 4 години в Hilton бях привлечен в Radisson Blu hotel Sandton в Йоханесбург като финансов директор, след 2 години получих позицията на заместник генерален директор. През този период бях приет в курса за сертифициране на генерални мениджъри (General Manager Certification Course) и отговарях за различни проекти и задачи. След окончателната ми оценка в Брюксел бях изпратен да ръководя най-печелившия хотел по това време в Субсахара, Radisson Blu Lagos, Нигерия. За да се развивам по-нататък реших да предложа на Radisson Group да отвори хотел от нулата и ми беше дадена задача да отворя предварително хотел Radisson Blu в Саудитска Арабия. След успешно приключване не задачата получих следващата – да започна и финализирам преобразуването на хотелите за нашата марка в Дубай. Дойде и следващото предизвикателство и нова стъпка- станах Cluster General Manager на два хотелски имота в Сочи – Роза Хутор, където бяха зимните олимпийски игри през 2014 г. в Русия и Формула1. След 3 сезона и успешен бизнес растеж и повишаване на удовлетвореността на гостите ми беше дадено да ръководя флагмана на Radisson Hotel Group – Radisson Collection Moscow.

1550925389889 Хотелиери без граници: Представяме ви Станислав Кондов от Radisson Collection Hotel, Москва
Епизод 1 от Хотелиери без граници- Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република

-Кои са основните стъпки, които следвахте за да постигнете този невероятен успех?

Стъпките, които следвах, бяха подчинени на здравия разум- упоритата работа е от съществено значение, лоялност към компанията, проактивен подход във всякакъв вид ситуация,задача, проблем или състояние, грижа за членовете на моя екип и отношение към тях с уважение. Бях силно приспособим след смяна на 3 континента, различни култури и религии. Като мото на нашата компания „Да, мога“ бях готов да изпълня всяко задание, което ми даде фирмата, и успешно повиших рентабилността и ключовите показатели за ефективност.

-Вече 5 години работите в Русия в една от водещите хотелски вериги- Radisson. Как бихте определили периода си в Русия- предизвикателство или естествено продължение на професионалната ви кариера?

-Всичките ми движения около света бяха свързани с предизвикателства (трудни дестинации като Нигерия, Саудитска Арабия), професионален растеж и опит, без които не можете да се развивате по-нататък и да изградите стабилна кариера. Навсякъде, където съм работил, има специфики в културата, религиите или човешката раса. Русия също има конкретни неща, но аз ги намерих по-лесни за адаптиране поради нашето сходство в културата и религията.

-На какво ниво според вас е хотелиерския бизнес в Русия, в сравнение с водещите и традиционни туристически дестинации?

-Русия се придвижва бързо като дестинация, базирана чисто на събития като зимни олимпийски игри през 2014 г., Формула 1 и Световно първенство по футбол през 2018 г. През последната година, тъй като никой не можеше да пътува, видях огромно развитие като възможности за екскурзии в Байкал, Алтай, Сочи, Крим, Мурманск и др. Вече повече от 20 години някои от големите хотелски вериги присъстват в Русия като Radisson Hotel Group, Accor Group, Marriott, Hyatt, InterContinental, Four Seasons, Lotte и др. Разбира се, Русия е огромна държава и има много място за развитие като туристическа дестинация.

Епизод 2 от Хотелиери без граници- Георги Ганчев от Ajman Hotel, ОАЕ

-Русия е една от страните, които разви доста вътрешния туризъм по време на пандемията и ограниченията за пътуване. Как обаче се отрази кризата на хотелиерската индустрия в Москва?

-Видяхме рекордни обороти и проценти в районите около Черно море, планините, Байкал, Крим и др. Най-тежката част и отрицателното въздействие върху бизнеса имаше в големите градове и Москва като столица. Не се допускат събития, няма чужденци и групи за отдих. За щастие Русия има голямо население и вътрешният бизнес даде някои положителни резултати в популярната зона и позволи на повечето хотели да продължат да работят, но разбира се с мерки за спестяване на разходи.

-Помогна ли правителството на Русия на туристическия и в частност на хотелиерския бизнес по време на Covid-19 кризата? Ако да, какви са облекченията и помощите от страна на държавата.

-За да помогнат на московските предприемачи, правителството на Русия спешно разработи система за подкрепа – бяха приети пет пакета от мерки за една година. На 24 март 2020 година градските власти одобриха първия пакет от мерки за подкрепа на бизнеса. Организациите, които са най-силно засегнати от ограниченията – в секторите за обществено хранене, туризъм, култура, спорт, отдих и хотелиерство получиха отсрочка за плащане на данъци. На 31 март, като част от втория пакет от мерки, списъкът на компаниите, получили отсрочка беше разширен, освен това на организациите беше помогнато с плащания на наеми, бяха въведени субсидии за малки и средни предприятия, както и преференциални заеми за млади компании. Третият пакет от мерки за подкрепа на бизнеса от 15 април разширява вече взетите решения за кредитиране, а също така помага на строители, хотели, кина, санаториуми и социални предприемачи. На 26 май списъкът на отраслите, най-засегнати от пандемията, включваше частни медицински клиники, които претърпяха значителен спад в броя на пациентите. На 16 декември Москва одобри петия пакет от мерки за подкрепа на бизнеса. Някои от програмите за подкрепа, които бяха в сила през 2020 г., ще бъдат удължени до 2021 г.

-Следите ли развитието на българския туризъм? Бихте ли се върнали за да поемете управлението на български хотел?

-България има невероятен климат и райони около морето, планините и езерата. Ще бъде неискрен ако кажа, че следя българския туризъм, но все повече чувам за Банско. Ако трябва да бъда честен, съмнявам се да се върна в България и да управлявам само един хотел! Но може би мога да помисля, да създам хотелска компания за управление или да повлияя на хотелиерския бизнес или да бъда изпълнителен директор на верига хотели или компания.

-Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

-Първо, бих искал да пожелая на вашите читатели здраве и край на пандемичния период. Второ, ентусиазъм и позитивно отношение и да доставят усмивки на всички свои гости. Трето, продължете да следвате мечтите си и изградете свой собствен стил.

-Благодаря за отделеното време и опита, който споделихте! Успех във всички начинания!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.