fbpx

Хотелиери без граници: Представяме ви Лоран Шодер от Hyatt Regency, София

Епизод номер 4 от проекта ни „Хотелиери без граници ще бъде малко по-различен. Днес ще ви представим един страхотен професионалист, който е начело на един от най-амбициозните проекти в хотелиерската индустрия у нас – Лоран Шодер, Генерален мениджър на Hyatt Regency в София. Роден във Франция и завършил престижен институт в Швейцария, Лоран Шодер е преминал през множество хотели по света под бранда на Hyatt. През професионалния си опит той е установил, че рецептата за успех в хотелиерството е една- работа със и заради хората. Приятно четене!

-Здравейте, Лоран! Разкажете ни повече за себе си- откъде започна професионалния ви път и как стигнахте до настоящата си позиция в Hyatt Regency Sofia?

– Когато бях млад и някой ме попиташе с какво искам да се занимавам, винаги отговарях, че бих желал да намеря работа, която ми позволява да общувам с много хора, да пътувам по света и да живея в различни страни. На 17-годишна възраст вече бях привлечен от хотелиерството, но нямах никакви реални познания за индустрията. И така, след като завърших гимназия на 18-годишна възраст, реших да си взема една година почивка от обучението и да придобия опит в 5-звезден хотел. Три седмици след дипломирането си се озовах на ферибот до Великобритания, където започнах 1-годишен стаж в Hyatt Regency Birmingham в отдел „Храни и напитки“. Това преживяване окончателно потвърди убеждението ми, че съм открил своето призвание. Затова реших, че е необходимо да получа професионално образование в сферата и се записах в престижния институт за хотелски мениджмънт Glion в Швейцария. След като завърших Glion, се присъединих към Hyatt, които ми предложиха работа в новооткрит хотел във Флорида. През последните 20 години изградих кариерата си в различни под-брандове на Hyatt в САЩ, Испания, Швейцария, Азербайджан, Франция, Чили и Обединеното кралство. От две години имам щастието да заемам позицията Генерален мениджър на Hyatt Regency Sofia.

dsc7058 Хотелиери без граници: Представяме ви Лоран Шодер от Hyatt Regency, София

– Кои са основните стъпки, които следвахте по време на кариерата ви, за да постигнете този успех?

-В началото на кариерата си мечтата ми беше да стана Food & Beverage директор. За мен F&B e визитната картичка на един хотел. Нивото на динамичност и креативност в тази сфера e безгранично. Това е интензивна среда, в която, за да постигнеш успех се изисква перфектно планиране и изпълнение. За мен беше много важно да добия възможно най-много познания и опит в рамките на отдела.Трудно ми е да определя кои са основните стъпки в кариерата ми, тъй като вярвам, че всеки опит е допринесъл за моя успех. Със сигурност откриването на Park Hyatt в Цюрих, ролята ми на хотелски мениджър в Grand Hyatt Santiago в Чили и позицията ми на хотелски мениджър в The Churchill в Лондон бяха важни етапи, за да стигна до мястото, където съм днес.

-Не мога да не ви попитам- преминалите сте през много топ хотели под бранда Hyatt из целия свят. Как бихте оценили нивото на индустрията на гостоприемството в България?

-Това е интересен въпрос. Бих казал, че хотелиерската индустрия и туризмът в България се развиват в положителна насока. Все още има много работа по отношение на обслужването, правилното планиране и позициониране. Присъствието на водещи международни вериги като Hyatt спомага за увеличаването на интереса към България като желана, туристическа дестинация. Щастливи сме, че вече имаме нашия принос в тази насока. Наскоро Hyatt Regency Sofia бе номиниран не само за „Водещ хотел в България 2021“, но и за „Водещ нов хотел в Европа 2021“ в 28-то издание на World Travel Awards (Световните награди за туризъм). България може да се превърне не само в още по-привлекателна туристическа дестинация, но и в място, където да изградиш кариера в бранша. Нашият екип, например, се състои от невероятни личности, всички българи (с изключение на четирима). Някои от тях се свързаха с нас от чужбина – от Китай, Хавай, Дубай, Лондон – и решиха да се върнат в България, за да станат част от този забележителен проект. Целият ни екип показа изключително ниво на ангажираност, екипен дух, адаптивност и отдаденост. Със или без чуждестранен опит, всички колеги в хотела имат нещо общо помежду си и това е желанието да бъдем най-добрия домакин за нашите гости, да ги накараме да се почувстват специални. Всичко е възможно, когато хората имат правилната нагласа. Така че съм уверен, че ще видим значително покачване на нивото в бъдеще.

-Сред аудиторията ни има много бъдещи мениджъри на хотели- какво е вашето послание към тях, кои са най-важните елементи в постигането на целите в хотелиерската индустрия?

-Рецепта за успех в хотелиерството? Основната съставка винаги са хората. Всичко, което правим, е със и заради тях. Фокусът върху хората – гости, клиенти, партньори, инвеститори, екип – е най-важната предпоставка за успех в нашия бранш.

-Какви са очакванията ви за 2021 година и следващите няколко години? Мислите ли, че туризма ще започне възстановяване или това ще отнеме повече време?

-2021 г. е и ще продължи да бъде предизвикателна година. Напредъкът на програмите за ваксинация в световен мащаб ще изиграе основна роля за възобновяване на бизнес пътуванията, конгресния туризъм и почивките. Вече е очевидно, че някои държави се справят по-добре от други. Според мен дестинациите с ефективна програма за ваксинация, ще се възстановят по-бързо. Постигайки напредък в масовата имунизация, вярвам, че пълното нормализиране през 2022 г. е реалистично. Жизненоважно е да се подготвим за дългоочакваното възстановяване на туризма, като формираме стратегиите си според прогнози, основани на логика, опит и дълбокo разбиране на нуждите и очакванията на гостите.

-Споделете финални думи с аудиторията на 21hotelies Bulgaria.

-На първо място бих искал да пожелая здраве на Вас и цялата аудитория. Последната една година ни научи, че няма нищо по-ценно от това. Научихме и други уроци, които вярвам ще ни бъдат много полезни и в бъдеще – как да бъдем по-гъвкави и креативни, как по-добре да организираме времето и да подредим приоритетите си, колко значими са финансовата култура и критичното мислене. И най-вече, припомнихме си колко важни са мисълта и грижата за околните. Нека никога не забравяме, че те са в основата не само на нашия бизнес, но и във всеки аспект от живота ни.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.