fbpx

Хотелиери без граници: Представяме ви Георги Ганчев от Ajman Hotel, ОАЕ

Във вторият епизод от проекта ни „Хотелиери без граници“ ще ви представим Георги Ганчев- невероятен професионалист с богата кариера. Истински пътешественик в индустрията на хотелиерството. Надяваме се, че материалът ще бъде силна мотивация за всички, които прохождат в хотелиерството или на тези, които се стремят към по-висока позиция и забележителна кариера. В момента Георги е управител на Ajman Hotel в Обединените арабски емирства. Приятно четене!

-Здравейте, Георги! Разкажете ни малко повече за себе си и професионалния ви път в хотелиерската индустрия. Откъде започна вашата кариера?

-Здравейте! Всичко започна преди 25 години в Кемпински София, сега хотелът е под друго име и се управлява от български оператор. Започнах като портиер и преминах през доста нива, за да достигна мечтата на всеки – един ден да работя в управлението на хотел. В началото като портиер бях впечатлен от лукса и класата, които пет-звездната индустрия предлага, всички онези чужденци пристигащи в хотела, стилни, ценящи изисканата храна сервирана в елеганта атмосфера. Гледайки това всекидневно и работейки в индустрия, където всеки ден е различен, реших че това е сектора, в който искам да се развивам. Бях жаден за повече, но не бързах, тъй като всичко идва с времето. От портиер преминах към рецепция, после към ръководител на отдел рецепция, след това в счетводство. Виждате различни опит и знания, които са свързани и необходими за всеки, който има амбиции да се развива и да заеме високопоставена позиция един ден. Моята амбиция беше точно това, един ден да бъда управител на елитен хотел.

През 2004 година, имах разговор с тогавашния президент на хотели Кемпински, Рето Витвер, при едно от посещенията му в България. Tой ме попита дали съм заинтересован да бъда част от екипа, който ще отваря Емирейтс Палас в Абу Даби, Обединените Арабски Емирства. Невероятен, изключително луксозен проект, като нямах и за минута съмения, че това е трамплин към това, което предстои. Прекарах две изключителни години в Абу Даби, незаменим и досега опит, друго измерение, сравнявайки времето ми в София – динамика, предизвикателство, неограничени възможности. След това се преместих в Занзибар. Моят любим изпълнител за всички времена остава Фреди Меркюри, който е роден в Занзибар. Исках да посетя това място и прекарах две години там. Това беше изпитание и животопроменящо преживяване в много аспекти, включително професионални и лични. Голяма е разликата от Емирейтс Палас в Абу Даби до Занзибар, сравняваме хотел обсипан със злато с хотел, който сам по себе си е автентичен и непретенциозен, в една отдалечена дестинация, където времето е спряло, без градската забързаност и шум, спокойствие, природа и хармония.

Говорейки, всичко това ме прави горд от постигнатото досега. Гъвкавост, уважение, търпение и работа в екип- това е всичко, от което една организация се нуждае. Хотелиерството е индустрия, в която работиш и се срещаш с различни хора всекидневно. Всеки ден е различен и сам по себе си автентичен.  След Занзибар се преместих в Йордания, заемайки поста на заместник -управител на един от хотелите на Кемпински. По-късно бях повишен и станах управител. Пътуването след време ме премести в Египет и от там в Саудитска Арабия, още един незабравим и ценен опит. По това време, Кемпински управляваше фантастичен хотел в Рияд, разположен в най-високата сграда в столицата на Саудитска Арабия. От Саудитска Арабия се преместих в Латвия и към края на 2017 се преместих в Обединените Арабски Емирства, поемайки нов и в същото време познат проект. Ajman Hotel беше първият хотел на Кемпински в Близкия Изток. През 2017 Рето Витвер и Улрих Екхардт, добре познати пионери в хотелерството основаха собствена компания и поеха управление на хотела под друга идентичност – Blazon Hotels. Помолиха ме да ръководя проекта, а това беше голямо решение, по това време бях управител на забележителен хотел на Кемпински в Латвия. Решението беше да оставя незаменим опит в компания, която играе голяма роля в моята професинална кариера и да започна нещо ново и различно с новооснован проект, малък и готов да се развива. Сам по себе си рискът е голям, но аз реших да го поема. Не е лесно да бъдеш сред големите, но пък е предизвикателство, което те кара да се чувстваш горд от постигнатото. 

ganchev1 Хотелиери без граници: Представяме ви Георги Ганчев от Ajman Hotel, ОАЕ

-Разкажете ни за хотела, в който в момента сте управител. Каква е концепцията на хотела, таргет групата на клиентите.

-От началото на 2018 година съм управител на Ajman Hotel, смених авенютата, познатото с неизвестното, или Кемпински с Blazon Hotels и досега бих казал, че хотелът бележи забележителни успехи. Хотелът е отворен през 1998 година – изключителен, с невероятна и просторна плажна ивица, която и до днес остава една от уникалните точки на продажби, наред със стаите, всяка със собствена тераса и изглед към Арабско море и добре подържани палмови градини. Гостите на хотела са предимно от Германия, Швейцария, Русия и бившите руски републики, Франция и разбира се местните граждани на ОАЕ. Ajman Hotel е предпочитан от млади двойки, семейства с деца, соло туристи и онези, които търсят място за отдих и почивка далече от големия град, въпреки че Дубай и Бурж Калифа са на около 40 минути път с такси. Както споменах хотела предлага невероятна база за отдих и почивка – огромен, частен плаж, разгърната площ от добре подържани градини, различни ресторанти, предглащи автентични, интернационални ястия, центрове за масаж, предлагащи аюрведа масажи и холистична терапия, два тенис корта, водни спортове, фитнес. Списъкът е голям, говорим за огромен хотел и общи площи. Всъщност можете да научите повече като посетите електронната ни страница – www.hotelajman.com.

webp.net resizeimage Хотелиери без граници: Представяме ви Георги Ганчев от Ajman Hotel, ОАЕ

-Как се отрази кризата с Covid-19 конкретно върху вашия хотел и като цяло върху индустрия в ОАЕ? Какви мерки взе в помощ на хотелиерската индустрия правителството на ОАЕ?

-Не беше лесно. Много от хотелите затвориха врати, а в Ajman в началото на април 2020 взехме решение, че ще оперираме дори с минимална заетост. Акцентът беше и до голяма част и сега остава местния пазар, въпреки че се забелязва раздвижване, но пътуващите все още са несигурни. Адмнистративният персонал на хотела от април почти до края на годината работеше от вкъщи. Имаше намаления на заплатите поради съкращения на разходите, но без да бъде засегнат персонала на хотела, което е постижение. Ние се нуждаем от хората си. Колегите бяха разбиращи и търпеливи. 

Що се отнася до правителството, мерките, които приеха и продължават да приемат са феноменални – бързи, стриктни и ефективни. Предложиха финансови облекчения за малкия и средния бизнес, безплатно сертифициране на хотелети под логото на Bureau Veritas, редовни инспекции в хотелите за проверка и спазване на мерките за ограничаване разпространението на вируса, безплатни Covid-19 тестове за персонала от хотелиерската индустрия, в последствие и на пристигащите туристи. Въведоха се глоби на гражданите и бизнеса за неспазване на мерките, което отбеляза завишаване на личната отговрност на всеки гражданин към общността, колегите и гостите. До днес маските са задължителни за персонала и гостите, освен при консумация на храни и напитки. Гостите също са задължени да използват ръкавици, когато вземат храна от бюфета. Хотелското домакинство всекидневно дезинфекцира стаите, матраците, възглавниците.

-Следите ли отблизо ситуацията в туристическата индустрия в България? Бихте ли се върнали в родната си страна, за да помогнете с огромния си опит на туристическата индустрия?

-Аз следя всичко, което е свързано с туристическата индустрия, не само в България. Ние имаме да извървим дълъг път, при нас нещата са повече приказки, моментни и без голям дългосрочен резултат. След като Кемпински свали флага на добре известния Японски хотел, само Хилтън остана като международен оператор за ивестно време в София, и се радвам че вериги като Хаят и Интерконтинентал решиха да стъпят на нашия пазар. Не съм мислил, но защо не, ако се появи изключителна възможност, интересен проект, разбира се. Моят живот е едно голямо пътуване и в този момент съм готов за ново предизвикателство.

-Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

-Хотелиерството е една незаменима и скъпа за мен индустрия. Възможността да се срещаш всекидневно с толкова много различни хора е обогатяващо, но не искам и да залъгвам никого, нещата не се развиват лесно. Тези, които са гъвкави, бързи, отворени към нови предизвикателства, готови да учат и споделят опит са тези, които ще успеят. Дефинирай крайната цел и поемай стъпка по стъпка към нейното осъществяване. Не се страхувай да грешиш и да се учиш от грешките си. Остани верен на себе си и помни, че един ден ще постигнеш това, което искаш с упоритост и постоянство.

От името на екипа на 21Hoteliers Bulgaria благодарим искрено на Георги Ганчев за отделеното време, опита, който сподели и вдъхновението, което оставя след себе си!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.