fbpx

Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република

Днес ще ви представим първото интервю от проекта ни „Хотелиери без граници“, в който ще представяме успели българи от хотелиерската индустрия. Чудесната Десислава Красимирова, която работи като помощник-директор в един от престижните хотели в далечната Доминиканска република, сподели много интересни неща пред 21Hoteliers и постави началото на „Хотелиери без граници“.

-Здравейте, Десислава! Разкажете малко повече за себе си- откъде тръгна вашия професионален път, какво ви отведе в Доминиканската република и как стигнахте до тази висока позиция в хотела?

– Здравейте, Казвам се Десислава Красимирова. В момента живея и работя в Пунта Кана, Доминиканска Република. Страстта ми към хотелиерството се зароди още в ранните ми детски години. Дядо ми е един от основателите на КК Албена и беше генерален директор в комплекса. Той е най-гол́ямото вдъхновение в живота ми и човекът, на когото винаги съм се възхищавала и искала да подръжавам. Нямах търпение да завърша училище и да се запиша в колежа по туризъм. За 4 години, изпълних 6 стажа в различни департаменти – в Майорка, на Средиземноморието в близост до Барселона и на Канарските о-ви, винаги си намирах сама стажовете, googling. Междувременно колежът ми осигури достатъчно практически часове в бизнес и ърбан хотели във Варна и Златни пясъци.

Заминах за Доминикана, защото исках ново предизвикателство, пром́яна и разширяване на хоризонтите. Бивша моя директорка от Barceló предложи кандидатурата ми в човешки ресурси за испанската верига Bahia Principe за позици́я помощник-директор в Пунта Кана. Карибите са една от най-известните и водещи дестинации в световен мащаб с първокласни хотели , както и топ туристически продукт. Исках да се докосна до всичко това, и да придобия още повече опит. След 2 интервюта стана ясно, че аз съм финалният кандидат за позицията и така вече две години съм тук.

img 6823 1 Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република
Десислава е родена да бъде хотелиер- дядо й е сред основателите на КК Албена

-Как се отразява кризата Covid-19 на индустрията в Доминикана и вашия хотел?

Туристическият сектор е изправен и продължава да се бори срещу най-голямата криза в историята си. Няма сигурност, че в краткосрочен план всичко ще се нормализира. Тук нещата се менят всяка седмица. Ние сме силно зависими от международния туризъм – Канада, САЩ, Латинска Америка и Европа. Pабот́я в хотел намиращ се в един от най-големите комплекси на Карибите – Bahia Principe в Bavaro, Punta Cana. На хотелиерски език – повече от 10000 легла, общо 6 хотела. Към момента са отворени 2, със строги санитарни мерки и протокол от над 100 страници изготвен от експерти. В района също доста вериги започнаха да отвар́ят резортите за посетители. Mного служители изгубиха работата си. Други очакват обаждане, за да бъдат отново назначени на работа, трети просто търсят друг сектор и започват отначало.

Аз лично през март месец бях в отпуск в Испания и се наложи да остана там за половин година, защото границите бяха блокирани, а хотелите затворени. Hасладих се на времето със семейството ми. Бях на косъм да започна ново начало, поради незнание дали ще се върна и дали има шанс нещата да се подобрят. Обожавам работата си,радвам се, че се върнах тук. Поне за сега.

fullsizerender3 1 Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република
Десислава с част от екипа си

-Какво се промени в оперативната работа на хотела след началото на пандемията?

-Тук в Bahia Principe хигиената винаги е била приоритет. Имаме отдел хигиенни специалисти , които се фокусират върху изпълнението на протоколите и стандартите. Имаме външни и вътрешни инспекции, както и ежеседмични проверки от министерството на туризма. 100% от служителите ни работят с хирургични маски, за н́якои позиции се изискват и ръкавици и предпазни шлемове (готвачи, сервитьори, хостеси). Специално предназначен екип отговаря за спазването на дистанци́я на местата, където евентуално би могло да се случи струпване. Площите тук са големи, което позвол́ява на гостите ни да се наслад́ят на басейна и плажа. Аниматорските и спортни събития също се изпълняват винаги със дистанция между хората. Гостите са посрещани от пиколо, веднага ce дезинфекцират куфарите им, мери се температурата на всеки при влизане в хотела, както и при вс́яко влизане в ресторантите. Икономите и ПР-те на хотела се грижат информаци́ята да достига до хората и те да се чувстват спокойни. Не забравяме прекрасната среда, в която работим, онези парчета рай, чиято красота и богатство искаме да споделим с тези, които ни посещават, осигурявайки им сигурна covid-free среда.

181539888 Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република

-Какви са основните проблеми и казуси, с които се сблъсква един помощник- директор в толкова голям и престижен хотел?

-Непредвидените ситуации са неизменна част от ежедневието тук и тяхното овладяване е индикатор за добро изпълнение на работата ни. При пристигането ми тук преди две години, на първо място беше процесът на адаптация. Манталитетът на хората е много различен от това, на което сме свикнали в Европа. Бих казала с ръка на сърцето, че хотелиерството на Карибите не е за всеки. Хората имат голяма национална гордост, но са много разсеяни и крайно спокойни.  Не е лесно да се наложи дисциплина и постоянство, а са крайно нужни. Ако очакваш дадена задача да се свърши, то със сигурност няма да има резултат, ако не проследиш процеса и не го видиш с очите си, също така за да те слушат хората трябва да знаеш за какво говориш, да си компетентен и да имаш критерий. Tова неизбежно означава дълги часове на много физическа и психическа работа. Ако нямаш страст и не обичаш, това което правиш, мисля че за половин година се предаваш. Ако не от друго, то от изтощение.

Не си представям как работят управителите, които не излизат от офиса си и не знаят какво се случва в различните части на хотела. Това означава, че визията за хотела им е базирана на това, което чуват от служителите. Отначало когато дойдох, се стремях да изпъкна и да спечеля похвалите, с течение на времето и много couching от бившата ми директорка се научих, че е по-важно целият екип да грее. Това промени перспективата ми и се оказа доста по-печеливша стратегия.

Проблемите и казусите бих казала, че са предимно на емоционална основа. Ръководството на екип и същевременно удовлетворението на клиентите е най-трудното нещо. Да имаш недоволен клиент и за броени часове да успееш да го направиш щастлив е трудно, но постижимо и носи истинско удоволствие. В повечето случаи хората просто искат да се почувстват изслушани и специални и ние им го даваме. За мен няма нищо по-важно от това, когато гостът излиза от вратата на хотела, да иска да се върне час по-скоро просто защото се чувства щастлив при нас и разбира се напълно удовлетворен. Да, това е трудно, но все пак за това сме хотелиери.

fullsizerender 1 Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република
„Не е важна индивидуалността, а целият екип да грее“

-Какви мерки бяха взети в Доминиканската република за съхраняване на туристическата индустрия по време на Covid-19.

-Карибският регион е един от най-добре реагиралите в здравно отношение на Ковид-19, благодарение на налагането на строги мерки за карантина, блокада и затваряне на граници – навреме, но все пак това има пряко въздействие в икономически аспект. По мое скромно мнение, Доминиканското правителство подходи изключително стратегически защитавайки туризма. Включиха медицинска застраховка, която предлага безплатно покритие на чуждестранни пътници, отседнали в хотели в страната и която включва медицинска помощ за случаи на Ковид-19 и за всеки друг здравен проблем, който може да възникне . Мярка, която е включена в „Планът за отговорно възстановяване на туризма“, който стартира правителството на Доминикана. Това дава сигурност и спокойствие на туристите, тук медицинските центрове са скъпи. Също така при кацане не се изисква предварително направен тест като в други държави , правят се тестове на летището на случаен принцип. Президента на Доминикана – Луис Абинадер , беше на посещение в хотела ни предната седмица за официално ¨Преоткриване¨ , определено цени силата на туризма

fullsizerender 2 Хотелиери без граници: Представяме ви Десислава Красимирова от Bahia Principe, Доминиканска република

-Имате ли наблюдение върху туристическата индустрия в България? Бихте ли се върнали и реализирали опита и знанията натрупани в чужбина, в България?

-Следя новини доколкото ми позволява времето, наблюдавам много сериозни инвестиции на световни хотелски вериги – „Hilton“, „Kempinski“, „Barceló“,”Meliá” и последната добра за българския туризъм новина- Hyatt Regency Sofia, това е чудесно и би спомогнало за утвърждаване имиджа на България на основните туристически пазари, както и привличане на повече и по-платежоспособни туристи. България разполага с необходимия потенциал за развитие на целогодишен туризъм, при правилно управление и добра ПР кампания, биха могли да се достигнат икономически резултати, сравними с тези на други, развити в туристическо отношение, дестинации.

Относно втория въпрос може би да, животът поднася изненади, а и ако се завърна някой ден, бих го приела с отдаденост и като лична кауза. Следващите седмици/месеци ще са от съществено значение от кариерна гледна точка за мен. С две думи – времето ще покаже.

-Споделете нещо финално с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

-Благодаря ви за интервюто, с интерес следя статиите ви! Към управителите на хотели: Опознайте екипа си и го ценете, няма маловажен служител. Ако получите награда от туроператор, не се снимайте сами с нея, тя не е ваша, а на целият екип. Ако имате добри, подготвени и отдадени служители , които генерират стойност за организацията, потупване по рамото не е достатъчно, те хранят семейства. Цененият персонал обикновено е щастлив персонал.

-Благодаря, Десислава! От името на екипа на 21Hoteliers Bulgaria ви желаем успехи в кариерен и личен план!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.