fbpx

Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ

В новият петъчен епизод на рубриката „Хотелиери без граници“ ще се пренесем далеч на запад- в САЩ. Калоян Кънчев, General Manager на Dells Resort ще ни отведе в малкото градче Уисконсин Делс, заобиколено от уникална природа. Именно това прави и Dells Resorts толкова привлекателно място за туристите- завръщането на човека към природата и невероятната хармония между тях. Калоян е истински лидер и пример за успех, постигнат с много труд и себераздаване. Приятно четене!

-Здравей, Калоян! Разкажи ни повече за професионалния ти път. Откъде започна, каквo те отведе в САЩ и Dells Resorts?

-Здравейте! Пътят ми започна преди повече от 20 години, в зората на студентските летни програми за САЩ. След първата ми година като студент, заминах по Work & Travel програма, която ме доведе в градчето Уисконсин Делс, щат Уисконсин. Това е една от най-популярните туристически дестинации в Средния Запад и е известна още като Световната столица на Водните Паркове. Тук, на площ от само 50 квадратни километра се намират над 250 хотела, резорти и места за настаняване, както и трите най-големи открити и закрити водни паркове в Америка с повече от 200 водни пързалки и басейни, които съдържат над 60.5 милиарда литра вода.

Всяко лято през следващите 3 години аз се завръщах на това място, докато завърших своето образование в България с бакалавърска степен по Международна Търговия и Финанси от Portsmouth International University в София. След като се дипломирах, компанията, за която работих в САЩ, Бъргър Кинг ми предложи постоянна работа и така за първи път поех по пътя на мениджъра. През следващите 10 години бях отговорен за разработването, осъществяването и приложението на програма за обучение на всички ръководители и мениджъри в копанията. Както знаете, Бъргър Кинг е ограничена само в ресторантския бизнес, а аз имах желание да разширя способностите си и в хотелиерския бизнес.

Първият хотел, в който работих беше Best Western, където отговарях за нощния одит и финансовия отчет. Това ми даде много допълнителни умения, които ми помогнаха да направя следващата стъпка в кариерата като F&B мениджър и Мениджър на Смяна в първия резорт от най-голямата верига в Америка – Great Wolf Resorts. Отново, огромна база за развитие в управлението на резорт с над 430 стаи, открит и закрит воден парк, СПА център, детски център за забавления, 3 ресторанта, 3 бара и 6 банкетни зали. Прекрасни 3 години, които мога да кажа, че ми дадоха много необходими качества, умения и знания за цялостен резорт мениджмънт и ме изкачиха на още по-високо професионално ниво. И така достигаме до Dells Resorts.

lagoon wide 1600x550 c center Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ

-Сподели ни повече за Dells Resorts. Изглежда интересен и различен резорт. Каква е концепцията на това място за настаняване, къде се намира, са кои основните групи клиенти?

-Концепцията на Dells Resorts е тясно свързана с природата и околнота среда на Уисконсин Делс. Това малко градче е заобиколено от реки, езера и природа датиращи на повече от 19,000 години. Скалите, които се разпорстират в околността са на 15,000 години и могат да се видят само на още 3 места в света – Швейцария, Германия и щата Ню Йорк. Това е и което привлича голяма част от туристите в района и което е основна част от вдъхновението за нашия резорт – завръщането на човека към природата и хармонията между тях. Един от хотелите ни е на брега на реката, друг на брега на езерото, а до третия построихме къщички по дърветата и две натурални лагуни с водопад. Всичко е изградено с истински дървета, скали и растителност и се пречиства натурално без каквито и да било химикали и изкуствени добавки.

Природата е уникална и ни е дала всичко необходимо, за да живеем здравословно и екологично чисто. Затова и официално от 2 месеца имаме ново име, което звучно да огласява нашата концепция и любов към природата – Natura Destinations (производно от nature, английската дума за природа). Основната ни група от кленти са семейства с деца и нашата мисия е да предоставим на тези семейства възможността да се откъснат от натовареното ежедневие, претъпканите резорти и водни паркове, да се „изключат“ от всички устройства и да изживеят едно незабравимо приключение сред спокойствието на природа, да се потопят в кристално чистите води на лагуните, да се изкъпят под водопад и да се разходят по бреговете на езерото или да излязат на романтична вечеря с лодка по реката на залез слънце.

Какви според теб са основните качества, които трябва да има един General Manager на хотел?

-General мениджърът е като справочник-енциклопедия, винаги трябва да знае отговорите на всеки един въпрос или най-малкото къде да ги намери. По този въпрос могат да се изпишат цели книги, но лично за мен най-важното качество е да работиш усилено и рамо до рамо с всички останали служители и отдели в хотела. Да изградиш силна връзка и да им показваш всеки ден, че не се страхуваш да си изцапаш ръцете заедно с тях и че ще направиш всичко необходимо, за да им помогнеш да преуспеят. Като лидер на тези хора, имаш невероятната възможност да ги вдъхновяваш и да им променяш позитивно живота всеки ден. Ако те са щастливи и идват на работа с желание, бизнесът ще расте и преуспее, благодарение на тях.

Задаваме и традиционния, но актуален въпрос. Как се отрази Covid-19 кризата на туризма в САЩ? Какви мерки бяха взети от правителството в помощ на индустрията?

-След първоначалия шок, дойде една голяма несигурност и страх за бъдещето. Никой не знеше колко време ще продължи карантината и дали бизнесът ще оцелее. Ние бяхма изцяло затворени в продължение на 65 дни. Още от първия ден имахме информация за служителите и това как ще се издържат докато са без работа. Фирмата има застраховка за безработни и заедно с помощите, които федералното правителство отпуна, те започнаха да получават помощи между $500 и $900 на седмица, базирани на стаж, работни часове и надница. Благотворителните организации се свързаха с местните вериги за хранителни стоки и започнаха да раздават безплатна храна и всичко необходимо за семействата. Отделно индустрията беше подпомогната от правителството с дарения и безлихвени заеми, които да покрият всички разходи през периода на изолация. Благодарение на бързата реакция и изграждането на стриктни мерки за безопасност от местните здравни сили, напътствията бяха комуникирани бързо и ефикасно, което неимоверно ни помогна да се подготвим и да отворим отново врати много по-бързо от почти всички останали райони в страната и света.

Следиш ли ситуацията в туристическата индустрия в България? Какво би те върнало у нас?

-За съжаление имам много малко време, за да се информирам на ниво за ситуацията в туристическата индустрия в България. Въпреки това, вярвам, че ще се преборим с предизвикателствата, които стоят пред нас и ще се завърнем още по-силни и по-добри от преди, с още по-голяма любов към това, което правим- към хората, с които работим и гостите, които ни посещават. Мечтая си за деня, когато ще се завърна в България, но само и единствено би ме върнала такава възможност, която да ми даде правата и силите за основна промяна в индустрията, за изграждането на нещо ново и уникално, което да обезпечи позицията на нашата прекрасна страна като световен лидер в услугите на туризма.

dsc 7655 Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ
Калоян мечтае да се завърне в България, но при определени условия

Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

-Преди всичко много здраве и сили, за да постигнем целите си. Бъдете позитивни, гледайте смело напред, не се предавайте, вярвайте в хората около вас и разчитайте на тях. Не се страхувайте да поискате помощ, когато ви е нужна, намирайте време за почивка и за своето семейство. Ценете себе си, но още повече всички останали! Успех!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Обяви за работа от

Открийте най-новите свободни позиции в туризма.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела. 

[newsletter_form]