fbpx

Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ

В новият петъчен епизод на рубриката „Хотелиери без граници“ ще се пренесем далеч на запад- в САЩ. Калоян Кънчев, General Manager на Dells Resort ще ни отведе в малкото градче Уисконсин Делс, заобиколено от уникална природа. Именно това прави и Dells Resorts толкова привлекателно място за туристите- завръщането на човека към природата и невероятната хармония между тях. Калоян е истински лидер и пример за успех, постигнат с много труд и себераздаване. Приятно четене!

-Здравей, Калоян! Разкажи ни повече за професионалния ти път. Откъде започна, каквo те отведе в САЩ и Dells Resorts?

-Здравейте! Пътят ми започна преди повече от 20 години, в зората на студентските летни програми за САЩ. След първата ми година като студент, заминах по Work & Travel програма, която ме доведе в градчето Уисконсин Делс, щат Уисконсин. Това е една от най-популярните туристически дестинации в Средния Запад и е известна още като Световната столица на Водните Паркове. Тук, на площ от само 50 квадратни километра се намират над 250 хотела, резорти и места за настаняване, както и трите най-големи открити и закрити водни паркове в Америка с повече от 200 водни пързалки и басейни, които съдържат над 60.5 милиарда литра вода.

Всяко лято през следващите 3 години аз се завръщах на това място, докато завърших своето образование в България с бакалавърска степен по Международна Търговия и Финанси от Portsmouth International University в София. След като се дипломирах, компанията, за която работих в САЩ, Бъргър Кинг ми предложи постоянна работа и така за първи път поех по пътя на мениджъра. През следващите 10 години бях отговорен за разработването, осъществяването и приложението на програма за обучение на всички ръководители и мениджъри в копанията. Както знаете, Бъргър Кинг е ограничена само в ресторантския бизнес, а аз имах желание да разширя способностите си и в хотелиерския бизнес.

Първият хотел, в който работих беше Best Western, където отговарях за нощния одит и финансовия отчет. Това ми даде много допълнителни умения, които ми помогнаха да направя следващата стъпка в кариерата като F&B мениджър и Мениджър на Смяна в първия резорт от най-голямата верига в Америка – Great Wolf Resorts. Отново, огромна база за развитие в управлението на резорт с над 430 стаи, открит и закрит воден парк, СПА център, детски център за забавления, 3 ресторанта, 3 бара и 6 банкетни зали. Прекрасни 3 години, които мога да кажа, че ми дадоха много необходими качества, умения и знания за цялостен резорт мениджмънт и ме изкачиха на още по-високо професионално ниво. И така достигаме до Dells Resorts.

lagoon wide 1600x550 c center Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ

-Сподели ни повече за Dells Resorts. Изглежда интересен и различен резорт. Каква е концепцията на това място за настаняване, къде се намира, са кои основните групи клиенти?

-Концепцията на Dells Resorts е тясно свързана с природата и околнота среда на Уисконсин Делс. Това малко градче е заобиколено от реки, езера и природа датиращи на повече от 19,000 години. Скалите, които се разпорстират в околността са на 15,000 години и могат да се видят само на още 3 места в света – Швейцария, Германия и щата Ню Йорк. Това е и което привлича голяма част от туристите в района и което е основна част от вдъхновението за нашия резорт – завръщането на човека към природата и хармонията между тях. Един от хотелите ни е на брега на реката, друг на брега на езерото, а до третия построихме къщички по дърветата и две натурални лагуни с водопад. Всичко е изградено с истински дървета, скали и растителност и се пречиства натурално без каквито и да било химикали и изкуствени добавки.

Природата е уникална и ни е дала всичко необходимо, за да живеем здравословно и екологично чисто. Затова и официално от 2 месеца имаме ново име, което звучно да огласява нашата концепция и любов към природата – Natura Destinations (производно от nature, английската дума за природа). Основната ни група от кленти са семейства с деца и нашата мисия е да предоставим на тези семейства възможността да се откъснат от натовареното ежедневие, претъпканите резорти и водни паркове, да се „изключат“ от всички устройства и да изживеят едно незабравимо приключение сред спокойствието на природа, да се потопят в кристално чистите води на лагуните, да се изкъпят под водопад и да се разходят по бреговете на езерото или да излязат на романтична вечеря с лодка по реката на залез слънце.

Какви според теб са основните качества, които трябва да има един General Manager на хотел?

-General мениджърът е като справочник-енциклопедия, винаги трябва да знае отговорите на всеки един въпрос или най-малкото къде да ги намери. По този въпрос могат да се изпишат цели книги, но лично за мен най-важното качество е да работиш усилено и рамо до рамо с всички останали служители и отдели в хотела. Да изградиш силна връзка и да им показваш всеки ден, че не се страхуваш да си изцапаш ръцете заедно с тях и че ще направиш всичко необходимо, за да им помогнеш да преуспеят. Като лидер на тези хора, имаш невероятната възможност да ги вдъхновяваш и да им променяш позитивно живота всеки ден. Ако те са щастливи и идват на работа с желание, бизнесът ще расте и преуспее, благодарение на тях.

Задаваме и традиционния, но актуален въпрос. Как се отрази Covid-19 кризата на туризма в САЩ? Какви мерки бяха взети от правителството в помощ на индустрията?

-След първоначалия шок, дойде една голяма несигурност и страх за бъдещето. Никой не знеше колко време ще продължи карантината и дали бизнесът ще оцелее. Ние бяхма изцяло затворени в продължение на 65 дни. Още от първия ден имахме информация за служителите и това как ще се издържат докато са без работа. Фирмата има застраховка за безработни и заедно с помощите, които федералното правителство отпуна, те започнаха да получават помощи между $500 и $900 на седмица, базирани на стаж, работни часове и надница. Благотворителните организации се свързаха с местните вериги за хранителни стоки и започнаха да раздават безплатна храна и всичко необходимо за семействата. Отделно индустрията беше подпомогната от правителството с дарения и безлихвени заеми, които да покрият всички разходи през периода на изолация. Благодарение на бързата реакция и изграждането на стриктни мерки за безопасност от местните здравни сили, напътствията бяха комуникирани бързо и ефикасно, което неимоверно ни помогна да се подготвим и да отворим отново врати много по-бързо от почти всички останали райони в страната и света.

Следиш ли ситуацията в туристическата индустрия в България? Какво би те върнало у нас?

-За съжаление имам много малко време, за да се информирам на ниво за ситуацията в туристическата индустрия в България. Въпреки това, вярвам, че ще се преборим с предизвикателствата, които стоят пред нас и ще се завърнем още по-силни и по-добри от преди, с още по-голяма любов към това, което правим- към хората, с които работим и гостите, които ни посещават. Мечтая си за деня, когато ще се завърна в България, но само и единствено би ме върнала такава възможност, която да ми даде правата и силите за основна промяна в индустрията, за изграждането на нещо ново и уникално, което да обезпечи позицията на нашата прекрасна страна като световен лидер в услугите на туризма.

dsc 7655 Хотелиери без граници: Калоян Кънчев, General Manager в Dells Resorts, САЩ
Калоян мечтае да се завърне в България, но при определени условия

Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.

-Преди всичко много здраве и сили, за да постигнем целите си. Бъдете позитивни, гледайте смело напред, не се предавайте, вярвайте в хората около вас и разчитайте на тях. Не се страхувайте да поискате помощ, когато ви е нужна, намирайте време за почивка и за своето семейство. Ценете себе си, но още повече всички останали! Успех!

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.