Отново сме петък и от 21Hoteliers Bulgaria сме подготвени да ви представим поредния успял наш съгражданин, реализирал се в хотелиерския бизнес в чужбина. Точно такава е Християна Ралинова, Hotel Manager в Canopy by Hilton Washington DC, хотел, част от един от най – бързоразвиващите се хотелски брандове в света. Християна е част от семейството на Hilton вече над 16 години и продължава да трупа управленски опит в една от най – развитите хотелски вериги. Тя има мечта един ден да има свой бутиков хотел, където да приложи всичко научено до момента. Приятно четене!
-Здравей, Християна! Разкажи ни повече за себе си- откъде започва професионалния ти път, къде се намираш в момента?
-Здравейте! Казвам се Християна Ралинова, родом от Плевен и в момента живея във Вашингтон, Окръг Колумбия. От много малка исках да работя в хотел, защото по-голямата ми сестра, работеше в туристическия бизнес. С нея и майка ми често пътувахме и отсядахме в хотели в Златни пясъци, Боровец и Слънчев бряг и винаги се възхищавах на обстановката, както и на хората, които работиха в тази сфера. По тази причина завърших техникум по туризъм със специалност – Управление в Туристическия бизнес. Първата ми работа, когато бях в икономическия университет във Варна беше администратор в хотел на Златни пясъци. На следващата година заминах на студентска бригада в САЩ и работех на рецепция в хотел от веригата на Hilton – Embassy Suites, Williamsburg, VA. След тази моя първа работа в хотел на Hilton, от 2005 до сега продължавам да съм част от The Hilton Family.

Кариерата ми премина през различни хотели и позиции една, от които беше в Hilton McLean – The Hilton flagship hotel, който се намира до корпоративният офиc на веригата. Там бях част от много експериментални проекти, които първо ние трябваше да тестваме преди да се одобрят и разпространят във веригата на Hilton. Като пример ние бяхме първият хотел с дигитален ключ, с Amazon locker, wireless charging station in night stands и т.н. Преди малко повече от 4 години ми беше предложено да отворя първият Canopy by Hilton хотел в Северна Америка и вторият от тази верига в света. Първият беше отворен през юли 2016 година и аз го посетих началото на 2017. Тогава си мечтаех, че искам такъв хотел и във Вашингтон и няколко месеца по-късно това се случи. През октомври 2017 година бях част от отварянето на чисто нов хотел като Изпълнителен Генерален Директор (AGM). Този опит да съм част от нещо ново, което не е правено до сега в Америка- да участвам в изграждането и утвърждаването на нови стандарти, допринесе за кариерата ми и няколко години по-късно ме повишиха в Hotel Manager.

-Разкажи ни малко повече за хотела, в който работиш, каква длъжност заемаш и за какво отговаряш?
-Аз съм Hotel Manager в Canopy The Wharf, Washington DC. Отговарям за над 100 човека персонал, включвайки хотелка част – 175 стаи, ресторант и бар. Нашият Roof top bar Whiskey Charlie беше наскоро определен като №1 след всички заведения в DC. Хотелът ни малко след отварянето беше в Топ10 на хотелите в столицата на САЩ. За читателите ви, които работят за веригата Hilton със сигурност са виждали част от хотела ни, както и моето лице, хаха. Ние помогахме със засменамето на онлайн обучение – Hilton Honors Way, което е задължително за всички служители на Hilton по света. Също по време на пандемията ние бяхме хотелът, който участва и засне изискванията по програмата Clean Stay.

-С какво се отличава марката на Hilton – CANOPY by Hilton?
-Canopy by Hilton е най – интересната за мен марка хотели заедно с бутиковите – Curio Collection. Canopy е част от The lifestlye brands, което се позиционира след луксозините хотели Conrad и Waldorf Astoria. Ние разполагаме с Canopy речник на термините и нашите позиции са различни от другите. Ние наричаме нашите слижители – ентусиасти. Аз като Генерален менъджър съм Шеф на всички ентусиасти – Chief Enthusiast. Примерите са много и все забавни, но важното е ,че искаме нашия персонал да покаже най – доброто от технихните лични характери и да бъдат себе си. Повечето от персонала ходят с дънки и гуменки на работа – идеята е да се чувстват удобно и да предaдат това усещане и на нашите гости. Всеки Canopy хотел е различен от другите в зависимост от местоположението му. Като пример ние сме в квартала DC Wharf, където се намира най – старият морски пазар в САЩ отворен през 1805. Нашият дизайн е съчетан с рибарски мрежи, морски възли и т.н. Когато отидете в друг ще е напълно различен по визия и ще е продължение на квартала, в който се намира. Нашата визия е да сме ентусиазирани и позитивни и да се забавляваме с това, което правим.
-Какви са плановете ти за в бъдеще?
-Аз лично избягвам да говоря за планове за бъдещето, защото особено след година като 2020-та е много трудно да планираме какво ни очаква. Аз имам детска мечта и тя е да имам свой собствен, малък бутиков хотел един ден, в който да мога да вложа натрупаният до момента опит, знания, умения и собствена визия.

-Следиш ли развитието на хотелиерския бизнес в България? Би ли се върнала да управляваш хотел у нас?
-За жалост не ми остава много свободно време да следя с подробности как се развива хотелиерството на родна земя. Сега по – често попадам на публикациите ви и ще продължа да ги следя. Да, за мен България винаги е била опция да се върна, работя и живея. Никога не съм слагала ограничения на къде ще ме отведе кариерата и живота ми, така че е възможно.
-Кои са основните стъпки, които бъдещите мениджъри на хотели трябва да минат, за да постигнат успех в този бизнес?
-Да вярват в себе си и да бъдат позитивни. Да държат много на стандартите си и на това, което вярват че е правилно. Да работят позициите, които им се предостават и максимално да учат и усвояват в детайли всяка една от тях. Да се усмихват!

-Сподели финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.
-Първо искам да благодаря на вас, че се свързахте с мен и ми позволихте да бъда малка част от вашата платформа. Надявам се, това което споделих да вдъхнови някои от читателите ви да работят усилено и да следват мечтите си. Хотелиерският бизнес не се изчерпва със „стая под наем“ – това е начин да създадеш доживотни спомени и емоции на хора, които дори и не познаваме. Всеки ден е различен и зависи от нас как ще се развие.