В пореден епизод на една от най–популярните рубрики на 21Hoteliers – „Хотелиери без граници“ представяме Дияна Чимлярова, Group Operations Manager в Gromaxx Hotels Management, ОАЕ. Дияна има изключително богата кариера в ОАЕ, като в момента заема високата позиция в GROMAXX Hotels Management – компания с 25-годишен опит в хотелиерството и най-вече в менажиране и устройство на хотели от строеж , дизайн и преустройство, до управлението им. Дияна би се върнала в България при подходящ проект, а дотогава ще настоява компанията й да отвори хотел у нас. Приятно четене!
Здравейте, Дияна! Разкажете ни повече за себе си и професионалния ви път- откъде започна кариерата ви, къде се намирате в момента?
Здравейте, благодаря ви за поканата! За мен е удоволствие да бъда част от рубриката ви “Хотелиери без граници”. Кариерата ми в хотелиерския бизнес започна доста нетипично от Абу Даби преди 10 години, когато за първи път пристигнах в страната за 3 месечен договор като певица. Тогава за първи път получих възможността да започна обучение в свободното си време като агент продажби. Мениджъра на отдела по това време беше българката Мария Пауъл, която изключително много ми помогна във въвеждането ми в индустрията. Като човек, който говори 3 езика и е свикнал да комуникира с различни хора, работата ми в отдел продажби беше възможно най -добрия старт за моята кариера. По късно развих интерес и към другите отдели и преминах през множество професионални курсове, които допълнително обогатиха практичните ми знания в областта. През октомври 2021 бях повишена от позицията Cluster Director of Sales and Marketing и в момента заемам позицията Group Operation Manager.

Заемате позицията Group Operations Manager към Gromaxx Hotels Management в Абу Даби, ОАЕ. Разкажете ни за хотела и компанията, в която работите в момента- концепция, аудитория, локация.
Компанията GROMAXX Hotels Management е с 25 годишен опит в хотелиерството, и се занимава със менажиране и устройство на хотели от строеж , дизайн и преустройство, до управлението им. Голяма част от хотелите са брандирани под франчайза на Wyndham Hotels Group, позволявайки на компанията да усвои готови стандарти и да се възползва от вече популярните имена на едноименните хотели като Ramada и Tryp by Wyndham. Този подход позволява на компанията да се разраства с по-бързи темпове и да усвоява повече хотели. Най-новият ни проект е под името La Quinta by Wyndham, четиризвезден хотел, намиращ се на едно от най- комуникативните места в Дубай, между Джумейра и Бур Дубай. Моята роля по време на pre-opening беше свързана с подготовката на отдел продажби и маркетинг и назначаване подизпълнители в този домейн.
La Quinta by Wyndham
Относно местоположението на хотела, който управлявам, той се намира в централната част на столицата Абу Даби и е част от марката Ramada by Wyndham като част от upper midscale категория марки на Wyndham hotels group. Хотела е четири звезди и е с 235 стаи. Основната таргет аудитория в момента е 80% корпоративни клиенти от водещите петролни компании в града и 30% други local staycations and international tourists. През 2019 хотела (преди Covid) хотела посрещаше 50 до 60% туристи и около 40% корпоративни клиенти, но с промяната на икономическото състояние на страната се променя и нашия бизнес.
В какво се изразяват основните ви отговорности и задачи на позицията Group Operations Manager?
В моята позиция аз отговарям както за хотела, в който съм назначена като действащ генерален директор, така и за различни проекти, които мениджмънта ми възлага свързани с предпроектно проучване на нови пазари и проекти. Тъй като в предишната ми позиция оглавявах отдела продажби и маркетинг, много често моята експертиза е необходима при стартирането на нови хотели.

Преминали сте през доста хотели на световно ниво. Какво ви държи мотивирани и кои са основните качества, които трябва да притежава човек, за да успее в индустрията на хотелиерския бизнес?
За мен мотивацията идва от това да виждам резултат от положените усилия в лицето на многото нови професионалисти, които израстват под моето лидерство. Хотелиерството ми дава възможност да бъда полезна на обществото, мотивирайки нови професионалисти в сферата.
Относно качествата необходими за успех са човек най -вече да обича да работи с хора и да надгражда знанията си, защото индустрията се променя непрестанно и не на последно място да е готов да работи упорито, защото в хотелиерството нищо не се случва просто така. Както Whiliam Procter казва “things don’t just happen you have to make them happen!” (Нещата не се случват просто така, а трябва да ги накарате да се случат)

Следите ли ситуацията и развитието на хотелиерския бизнес в България? Бихте ли се върнали да поемете управлението на хотел или хотелска група у нас? Ако да, при какви условия?
Следя хотелиерската индустрия в България до колкото ми е възможно и се радвам ,че все повече хотели на световно ниво навлизат в страната. За съжаление хотелиерството е подвластно на стратегическото позициониране на страната, което все още не е във фокуса на правителството. В България имаме прекрасни природни забележителности, добре развити ски писти и плажове, но за съжаление инфраструктурата в страната не предразполага платежоспособни туристи да избират нашата страна. Има доста работа в сферата на туризма, която зависи от правителството, за да позволи повече инвеститори да погледнат на страната ни като потенциална туристическа дестинация с перспектива за бъдещето. С удоволствие бих се върнала в България ако има подходящ проект. А междувременно ще продължавам да настоявам за откриването на следващия ни хотел в България.
Споделете финални думи с аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria.
Бих искала да пожелая на Българското правителство успех и се надявам да се фокусират върху създаването на условия за развитие на висококачествен туризъм в страната . А на колегите хотелиери в България да предоставят повече възможности за кариерно развитие и достъпни образователни квалификации на персонала. Никой от нас не може да постигне сам това, което можем да постигнем с общи усилия. Назначавайте хора с правилното отношение към професията, защото умения се придобиват, но отношението е нещо, което идва отвътре, а това трудно се възпитава.