Новo иновативно хотелско решение от най-големия български разработчик на софтуер Microinvest и стартъп компанията Quendoo е вече факт. Днес разговаряме с Горян Върбанов – основател на Quendoo и Маргарита Вълкова – продуктов мениджър в Microinvest.
Да започнем с основния въпрос. Какво представлява съвместното решение на Quendoo и Microinvest?
Горян Върбанов– Продуктът най-общо казано е интеграция между платформата Quendoo и хотелския продукт на Microinvest – Хотел Pro. Тази интеграция предоставя на хотелиерите решение, което покрива целия спектър от функционалности, необходими за пълно електронно обслужване на всеки гост, без необходимост от ръчна намеса. С други думи, от момента на генериране на онлайн резервацията (например през Booking.com), до момента на посрещане и изпращане на госта от хотела, дори отзива, който оставя в Google reviews. Хотелиерите спестяват време от ръчно въвеждане на данни в различни компютърни системи и платформи. Решението, както го наричаме ние, покрива целия вертикал.
Маргарита Вълкова– Да, Горян описа много точно продукта. Действително става въпрос за интеграция между два софтуера. Това само по себе си не е нищо ново и необичайно. Това, което аз искам обаче да отбележа е, че тази интеграция е направена изключително професионално, минавайки през всички необходими фази – от първоначалната идея за обмен на данни, през тестване на качеството по най-добрите стандарти, до синхронизирането му с реални места за настаняване и бизнес процесите в реална работна обстановка. Това всъщност гарантира, че решението наистина работи в полза на хотелиерите.

Звучи чудесно, а бихте ли разяснили за аудиторията на 21Hoteliers Bulgaria как реално работи вертикалното решение? Какво да очакват хотелиерите и гостите и как изглежда една стандартна резервация?
Горян Върбанов – Да, ето един пример. Клиентът си избира хотел и резервира. Хотелът използва нашето решение през Booking.com. На момента резервацията се прихваща от каналния мениджър на Quendoo и се импортира автоматично в PMS системата Хотел PMS. Информацията съдържа всички детайли: цена за нощувките, имена на гостите, продължителност на престоя и заявени услуги. В същото време, каналният мениджър синхронизира наличностите на хотела в другите канали за резервации-Еxpedia, Airbnb и много важно уебсайта на хотела. Следващите стъпки от пътя на резервацията се поемат от PMS – Хотел Pro. Операторите на рецепция и мениджмънта получават информация в реално време за броя и вида на резервациите. Процесите продължават с настаняване на госта, използване на услуги и ресторант в хотела, издаване на необходимите счетоводни и фискални документи и освобождаване на стаи. След напускане, процесът продължава чрез Quendoo. Няколко дни след престоя, платформата изпраща на госта възможност за оставяне на ревю в сайта на хотела или на Google reviews.
Маргарита Вълкова– Сценарият, описан Горян е най-разпространеният, но е важно да обърнем внимание и на един друг подход за резервиране. Наблюдаваме, че това е най – предпочитаният начин за приемане на резервации от хотелиерите. В този случай, процесът изглежда така: Клиентът резервира на уебстраницата на хотела, прави on-line разплащане с кредитна карта и получава потвърждение за направената резервация по email; В реално време, резервацията се въвежда автоматично в Хотел Pro; Рецепционистите и мениджмънта получават информация за всички новопостъпили резервации през собствения им сайт, всички данни за броя нощувки, имената на гостите, направените плащания и депозити.
Междувременно двата софтуера се грижат за актуализирането на данните за наличности от стаи в каналите за дистрибуция като Booking.com и др. С предлаганото от нас решение, тотално се елиминира възможността за дублирани резервации, припокриване на периоди или липсващи плащания. В същото време, софтуерната разработка е предвидена да работи в малки и големи обекти.

Това, което описвате звучи като много сериозна IT разработка. За кого е предназначена тя и достъпна ли е за по-малки места за настаняване?
Маргарита Вълков – Да наистина, такива решения допреди няколко години бяха достъпни само за големи хотелски вериги и брандове, като тяхната цена достигаше пет цифрени суми в евро. Създали сме структурата на софтуерите по начин, който позволява да обхванем различни видове места за настаняване: големи хотели, къщи за гости, хостели, вили и хижи. Това дава възможност и на по – малките да се възползват от модерна технология на разумна цена. Нашето решение е напълно достъпно. Quendoo работи на малък процент от всяка резервация, направена през букинг енджина на сайта на хотела и минимална такса за каналния мениджър, който синхронизира цени и наличности в каналите за дистрибуция. Хотел Pro e също достъпен продукт, предоставяме го срещу еднократна такса от 399 евро, хотелиерите не дължат месечни такси за използване.
Горян Върбанов – Маргарита е абсолютно права относно достъпността на продукта. Тук е мястото да споделим и философията, която се крие зад създаденото решение. Както Microinvest, така и Quendoo, имаме мисия да променим кардинално нивото на софтуерна обезпеченост дори на най-малките места на настаняване. Чрез нашето решение, къщи за гости, вили и малки обекти, могат съвсем спокойно да разполагат със супер иновативни продукти, абсолютно задължителни в модерния туризъм, да се популяризират и да привличат нови гости чрез дигитализация на бизнеса си.

И последен въпрос. Да очакваме ли от двете компании нови изненади?
Горян Върбанов – Задължително, вече подготвяме допълнителни разработки, които ще са още по-вдъхновяващи и обещаваме в най-скоро време да ги представим пред читателите на хотелиерс 21